H&M genomförde en kickoff med fysiska deltagare och livesändning i studiorna på Fotografiska
När H&M genomförde en kickoff hade de både fysiska deltagare och digitala tittare. Deltagarna på plats fick njuta av talare och mingel i studiorna på Fotografiska i Stockholm. Samtidigt kunde deltagare på distans både se sändningen och lyssna på föreläsningarna via en helt vanlig webbläsare.
H&M genomförde en kickoff i studiorna Annie och Ellen på Fotografiska i Stockholm. Denna kickoff var för anställda och innehållet handlade därför mestadels om det egna varumärket och hur de kan utveckla sitt arbete.
Många deltagare
Det var många fysiska deltagare som var med på detta event. Därför valde de att dela upp sig i två lokaler och både studio Annie och studio Ellen var således fullsatta av glada och förväntansfulla medarbetare från H&M.
Brandade studiorna digitalt
Talarna fick därmed växla mellan lokalerna och alltså hålla sina föreläsningar två gånger, först i Annie och sedan i Ellen. I de båda lokalerna fanns en scen samt att de även kunde visa sina presentationer digitalt på storbildsskärmarna bakom. De båda studiorna var också digitalt brandade med H&M:s grafiska profil som projicerades på led-väggarna runt om i lokalerna. På denna företagskickoff hade de både externa och interna talare, paneldebatt, en liten workshop för deltagarna och därefter mingel.
Enkla och effektiva lösningar
Hela eventet livestreamades till deltagare som inte kunde närvara fysiskt. Dessa kunde istället följa kickoffen och ta del av innehållet direkt via en vanlig webbläsare. Trots en orolig omvärld där deltagare inte alltid har möjlighet att vara på plats finns det alltså enkla och effektiva lösningar. Med en digital sändning eller livestream kan du ändå nå ut med ditt innehåll till obegränsat antal tittare över hela världen.