Konsumenters val i fokus av Optimizely & Valtechs monter på mässan D-Congress

Vi skapade en monter som tog A/B testning ut i verkligheten. I fokus stod besökaren och temat för dagen handlade om att göra val. Med hjälp av inbjudningar, en A och B väg samt en “mystery box” bjöd vi in deltagare till montern. Tillsammans kunde vi därmed genomföra ett socialt experiment live direkt på mässan.

På förra årets mässan D-Congress 2021 hade vi det stora nöjet att vara med och designa och bygga flertalet montrar. En av dessa var Optimizely & Valtechs kreativa monter med mycket spännande innehåll. Deras ambition var att genomföra ett socialt experiment live direkt på mässan. Syftet var att belysa vikten av och hur A/B testning fungerar inom e-handel.

Montern tog A/B testningen till det fysiska rummet

Vi på Adapt Expo fick en förfrågan om att designa och bygga en monter med fokus på A/B testning. Vårt uppdrag var att skapa förutsättningarna för att genomföra ett experimentet live direkt i montern på mässan. Det var med stor spänning och engagemang som vi åtog oss uppgiften. För att hinna färdigställa montern och planera allting runt omkring behövde vi ungefär en månad på oss. I detta fall handlade det inte bara om att bygga själva montern utan vi var även tvungna att tänka på helheten och planera allting runt omkring tillsammans med våra uppdragsgivare. Det vi gjorde var sammanfattningsvis att ta A/B testningen ut i verkligheten och genomföra en testning live i det fysiska rummet på mässan.

Monter på mässa
Monter på mässan D-Congresss 2021 – vi hjälpte till med allt från koncept och design till att planera och bygga den fysiskt.

Montern var planerad utifrån besökarens val

Temat för dagen handlade om konsumentens val. Därför var montern uppbyggd med fokus på besökarnas beslut. Hela experimentet började redan i entrén till mässan där Optimizely delade ut inbjudningar. Med inbjudningarna styrde vi besökare till montern. Redan här fanns ett val att göra eftersom varje inbjudan hade en A och en B sida. Besökaren fick därmed välja vilken väg de ville ta upp till Optimizelys monter. Valet stod mellan att gå antingen på den brandade sidan A eller sidan B som ej var fixad. Med inbjudan kunde besökaren också hämta en “mystery box” ur en av två vågskålar. Detta registrerades digitalt och genom samarbetet mellan Optimizely och Valtechs kunde detta därefter sammanställas och analyseras. Det slutliga resultatet av besökarnas val presenteras sedan på en stor led-skärm på dagens after work där kunden samtidigt bjöd på bubbel, öl och tilltugg.

Vi bygger framtidens montrar

Det är en spännande tid vi har framför oss och det ska bli extra roligt att få vara med nu när allt drar igång igen. Detta eftersom montrar för expo är ett område som är under utveckling och som just nu genomgår en stor förändring. För att kunna möta dagens krav och förväntningar skapar vi montrar utifrån kreativa koncept och med skräddarsydda tekniska lösningar. Välkommen till oss för att bygga din fysiska, digitala eller hybrida mötesplats, monter eller utställning.


Konsumenters val i fokus av Optimizely & Valtechs monter på mässan D-Congress

Platsplace

Svenska Mässan, Gothia Towers

Typ av event

Monterbyggnation

På det här eventet utförde vi följande tjänster

Koncept & design, LED-skärmar, Montersystem