Innovativ ljussättning under världspremiären av nya BMW-modeller
När BMW Group samlade försäljningschefer från hela världen för den interna världspremiären av sex nya bilmodeller för modellår 2024. Fick vi på Adapt möjligheten att visa hur duktiga vi är på att jobba med olika typer av ljussättning för att framhäva produkters visuella egenskaper. Att jobba med ljussättning som ger ett bestående intryck hos besökaren, vilket i sin tur skapar minnesvärda event är något vi gör väldigt bra. Det exklusiva eventet hölls i vår rymliga studio på Fotografiska i Stockholm och genomfördes tillsammans med den tyska byrån Die Favoriten.
Die Favoriten och BMW Group valde vår studio då de ville ha en central studio nära Stockholms innerstad. Eftersom det flög in besökare från hela världen ville man att det skulle vara lätt att ta sig till studion från Stockholm centralstation. Studion behöver även vara tillräckligt stor för att rymma alla deltagare, och samtliga sex bilar utan att det känns trångt. I och med att det var världspremiär för bilarna ville man visa upp bilarna i en inomhusmiljö bortom allmän beskådan.
Vår helhetslösning inkluderade även teknik i form av ljud och bildteknik samt dekor, personal, projektledning och scenproduktion. För att lyfta fram bilarnas visuella egenskaper jobbade vi med en noga planerad ljussättning. Tack vare våra duktiga ljustekniker och Die Favoritens duktiga kreatörer lyckades vi skapa ett effektfullt event i paritet med de nya, unika bilarna.
I vår feedback från kund fick vi höra att de var väldigt glada och nöjda med vårt arbete och att vi är flexibla och kompetenta. Det gläder oss så klart!
Välkommen att kontakta mig för mer information om innehållet på den här sidan