PostNord Retail Day 2023 sändes live från vår hybridstudio på Fotografiska i Stockholm

Årets första upplaga av PostNord Retail Day 2023 stramades live från vår hybridstudio på Fotografiska i Stockholm. Syftet med den digitala sändningen är att inspirera samt bistå med digitala verktyg och kunskap till bolag som är verksamma inom e-handel.

Tillsammans med vår uppdragsgivare. Den kreativa byrån Dentsu Creative genomförde vi en helt digital sändning med över 20 talare. För att få djup och variation i sändningen byggde vi upp olika stationer i studion. Med vilka vi hade ambitionen att skapa både inspirerande och pedagogiska miljöer. För att på så vis göra det enklare för tittarna att följa innehållet. 

bild på talare på scen under den digitala sändningen
FLERA SPÄNNANDE MILJÖER SKAPADE EN LEVANDE SHOW

Adapt stöttade Dentsu Creative med teknisk projektledning. Innehållsproduktion samt grafiskt material för projicering på väggarna inne i studion. När vi tog fram grafiken utgick från Postnords grafiska profil och anpassade den sedan efter showens olika teman. Vilket gav en behaglig känsla genom hela produktionen.

Hur ska du satsa för att komma ur stormen – inte bara som överlevare – utan som en långsiktig vinnare?

Temat för PostNord Retail Day 2023

Under de 2,5 timmar som den digitala sändningen pågick bjöd vi tittarna på färska analyser och insikter. Vi visade E-barometerns årsrapport samt hade diskussioner med en rad specialister från olika företag inom e-handelsbranschen.

Vi sände ut streamen på plattformen Twebcast och finns att se i efterhand på Postnords Youtube-kanal. E-barometern 2022 finns att ladda ner här

Välkommen att kontakta mig för mer information om innehållet på den här sidan

Julia Engström


PostNord Retail Day 2023 sändes live från vår hybridstudio på Fotografiska i Stockholm