Adapts digitala eventplattform

Vår eventplattform är samlingspunkten för ditt digitala event. Din alldeles egna virtuella arena. Den anpassas efter din grafiska profil och fylls med ditt eget innehåll. Det är på eventplattformen som dina deltagare ser livesändningarna från våra studios, men det är också här som dom nätverkar med varandra, besöker utställare och deltar i gruppdiskussioner.

Den digitala plattformen används också vid så kallade Hybridmöten. Det betyder att både de deltagare som är på plats fysiskt i studion, och de deltagare som ansluter digitalt, är uppkopplade mot plattformen. Via den kan dom delta i gemensam interaktivitet, chatta och ha videomöten med varandra.

Alla deltagare loggar in i plattformen med en personlig inloggningslänk som de får vid registrering. Själva registreringen sker antingen via en registreringssida eller genom import från exempelvis Excel. Om du väljer att ha en registreringssida så kan du bestämma om biljetterna skall vara gratis eller om deltagarna skall betala för dem med swish, kortbetalning eller faktura.

I själva eventplattformen finns en mängd olika funktioner för interaktivitet. Deltagarna kan chatta, skicka in frågor och delta i omröstningar. De kan också skicka in bilder som visas i livesändningen, eller varför inte delta i ett interaktivt tävlingsmoment?

Plattformen kan fritt anpassas med olika sidor för innehåll, break-out rum, seminarier och olika livestreamar. Den har ett eget socialt nätverk där deltagare kan läsa om varandra och skicka privata inbjudningar till chattar och videomöten. Det finns också en utställarmodul som hanterar sponsorer och montrar för utställande företag. Utställarna kan presentera sig med texter, logotyp, bilder och filmer. De kan också ha egna öppna videorum där de tar emot besökare och genomför livesändningar.