Återigen skapade DHL en kreativ monter som lockade och engagerade besökarna på mässan

Ännu en gång fick vi förtroendet att göra en kreativ monter tillsammans med DHL. Vårt samarbete omfattade allt från att ta fram koncept och planera innehåll till att designa och bygga en monter i mässhallen. Och vilket fantastiskt resultat det blev!

Vi på Adapt fick återigen uppdraget att tillsammans med DHL bygga deras monter. Det var inför deras deltagande på D-Congress 2022 som även denna gång hölls på Svenska Mässan i Göteborg. Eftersom temat för mässan var E-commerce as entertainment tyckte vi att det passade utmärkt att skapa en monter där deras eget digitala spel DHL Effibot Dash fick stå i centrum.

Samla paket på lagret

DHL Effibot Dash är ett händelserikt och spännande tv-spel. Spelet går ut på att tillsammans med deras Effibot samla så många paket som möjligt. Det utspelar sig på DHL:s eget lager och på äkta traditionellt tv-spelsmanér tar sig spelaren framåt genom att köra, hoppa och väja för både paket och hinder.

surfplatta i monter
Surfplattorna i montern var ihopkopplade med skärmen så att åskådarna kunde följa spelarnas äventyr på storbild.

Lockade och engagerade besökare

Syftet var således att både knyta an till temat på mässan och samtidigt skapa en intressant och engagerande monter. Därför installerade vi två surfplattor i montern vilket innebar att två besökare åt gången spelade samtidigt. Genom att koppla ihop surfplattorna med den stora bildskärmen kunde även åskådarna följa med i spelarnas äventyr. I montern pågick också en tävling där deltagarna hade chans att vinna F1-biljetter.

Montern skapade nya möten

Detta var en mycket lyckad monter som verkligen bjöd in, aktiverade och engagerade besökarna. Det var flera som besökte montern för att spela samt att det också var många som stannade till för att titta. Naturligtvis bjöd det på åtskilliga nya möten för både DHL och besökarna. Ett bra exempel på en kreativ monter som engagerade alla deltagare!

Är du nyfiken på att se vad vi gjorde tillsammans med DHL förra gången? Läs vårt kundcase om när de skapade en bio i montern här.


Återigen skapade DHL en kreativ monter som lockade och engagerade besökarna på mässan

Platsplace

Svenska Mässan Gothia Towers, Göteborg

Typ av event

Mässa, Monterbyggnation

På det här eventet utförde vi följande tjänster

Koncept & design, Montersystem, LED-skärmar