Succé i Optimizely & Avensias mässmonter med 600 besökare redan innan lunch

Optimizely och Avensias mässmonter engagerade många av besökarna på D-Congress 2022. Tillsammans med Kicks bjöd de deltagarna på bland annat sminkning, skönhetstips och rådgivning kring den digitala resan. De fick även möjlighet att testa deras webbshop och Kicks nya treat box som snart rullas ut i butikerna. Intresset bland besökarna var så stort att det på eftermiddagens afterwork knappt gick att komma in i montern.

Optimizely och Avensia skapade tillsammans med oss på Adapt en monter inför deras deltagande på D-Congress 2022. Syftet med montern var att visa samarbetet med Kicks webbshop. Kicks är en butikskedja för smink och skönhetsprodukter som riktar sig till konsumenter.

Mässmonter fylld med skönhet och e-handel

Detta var en av de större montrarna på mässan och den syntes redan från ingången. Genom att bygga en portal som sträckte sig över gången skapade vi uppmärksamhet samtidigt som vi styrde flöden av besökare genom montern. I mässmontern fanns Kicks nya treat box där gästerna fick prova på det nya konceptet och få skönhetstips. Detta är en ny tjänst som kommer att finnas tillgänglig i Kicks butiker inom kort. Montern hade flera digitala skärmar som vi kopplade ihop via det användarvänliga styrsystemet Blocks. Med Blocks kunde arrangörerna själva välja vilket material som skulle visas och styra innehållet direkt från sin egen mobil eller en surfplatta.

Treat box med sminkning
Kicks erbjöd besökarna både sminkning och skönhetstips i deras treat box.

Fokus på framgångsrikt koncept

Inom e-handeln är butikskedjan Kicks ett framgångsrikt och inspirerande exempel. Bland annat så har Kicks en egen webbshop genom vilken de säljer sina produkter samt att du som kund även kan boka tid på nätet. Eftersom de lyckats så bra inom modern näthandel ville vi skapa innehåll omkring dem. Syftet i denna mässmonter var därmed att lyfta fram en vinnare inom e-handeln och samtidigt belysa Kicks framgångsrika koncept.

Digital skylt i mässmonter
I montern kunde besökarna hämta en goodiebag i form av en e-handelspåse.

Lockade besökarna med en goodiebag

För att skapa ett flöde direkt till montern delade vi redan i entrén ut paketavier till besökarna. Dessa tog de sedan med sig till montern där de kunde hämta ut en goodiebag. Den innehöll bland annat en produkt från Kicks samt en drinkbiljett till eftermiddagens afterwork. Gåvan var paketerad i en vanlig e-handelspåse och skulle således symbolisera att besökaren hade handlat via en webbshop.

Besökare på mässa
Det var många som besökte montern och gärna ville ta del av sminkning, skönhetstips och prata om den digitala resan.

Vilken succé det blev!

Intresset för mässmontern var stort och redan innan lunch hade 600 påsar blivit uthämtade vilket innebar att det alltså varit lika många besökare i montern. Eftersom de även hade fått en drinkbiljett fanns det ytterligare en anledning att återkomma till montern senare under dagen. Dagen avslutades följaktligen med en afterwork där besökarna kunde hämta och njuta av sin drink på eftermiddagen. När afterworken drog igång var det redan fullt i montern och så mycket folk att det knappt gick att komma in.

Vill du se vad vi har gjort tidigare tillsammans med Optimizely? Då kan du läsa mer om det här.


Succé i Optimizely & Avensias mässmonter med 600 besökare redan innan lunch

Platsplace

Svenska Mässan Gothia Towers, Göteborg

Typ av event

Mässa, Monterbyggnation

På det här eventet utförde vi följande tjänster

Koncept & design, LED-skärmar, Montersystem