Succé i Optimizely & Avensias monter med 600 besökare redan innan lunch

Optimizely och Avensias monter engagerade många av besökarna på D-Congress 2022. Tillsammans med Kicks bjöd de deltagarna på bland annat sminkning, skönhetstips och rådgivning kring den digitala resan. De fick även möjlighet att testa deras webbshop och Kicks nya Treat box som snart rullas ut i butikerna. Intresset bland besökarna var så stort att det på eftermiddagens after work knappt gick att komma in i montern.

Optimizely och Avensia skapade tillsammans med oss på Adapt en monter inför deras deltagande på D-Congress 2022. Syftet med montern var att visa deras samarbete med Kicks webbshop. Kicks är en butikskedja för smink och skönhetsprodukter som riktar sig till konsumenter.

Monter fylld med skönhet och e-handel

Detta var en av de större montrarna på mässan, den syntes redan från ingången och för att skapa uppmärksamhet hade vi byggt en portal som sträckte sig över gången. Detta skapade flöden genom montern och vidare ut i hallen. I montern fanns även Kicks nya treat box där besökarna fick prova på det nya konceptet och få skönhetstips. Detta är också en ny tjänst som kommer att finnas tillgänglig i Kicks butiker inom kort. Montern hade också flera digitala skärmar som kopplades ihop via Blocks. Dessa visade kundernas gemensamma budskap samt uppmanade till dagens olika aktiviteter.

Treat box med sminkning
Kicks erbjöd besökarna både sminkning och skönhetstips i deras treat box.

Fokus på framgångsrikt koncept

Inom e-handeln är butikskedjan Kicks ett mycket bra och inspirerande exempel. Därför ville vi skapa innehåll omkring Kicks eftersom de lyckats så bra inom modern näthandel. Bland annat så har de en egen webbshop genom vilken de säljer sina produkter samt att du som kund även kan boka tid på nätet. Fokus i montern var därmed att lyfta fram vinnare inom e-handeln samt visa deras framgångsrika koncept.

Digital skylt
I montern kunde besökarna hämta en goodiebag i form av en e-handelspåse.

Lockade besökarna med en goodiebag

För att skapa ett flöde direkt till montern delade vi redan i entrén ut paketavier till besökarna. Dessa tog de sedan med sig till montern där de kunde hämta ut en goodiebag. Den innehöll bland annat en produkt från Kicks samt en drinkbiljett till eftermiddagens after work. Gåvan var paketerad i en vanligt e-handelspåse och skulle således symbolisera att de hade handlat via en webbshop.

Besökare på mässa
Det var många som besökte monter och gärna ville ta del av sminkning, skönhetstips och prata om den digitala resan.

Vilken succé det blev!

Intresset för montern var stort och redan innan lunch hade 600 påsar blivit uthämtade vilket innebar att det alltså varit lika många besökare i montern. Eftersom de även hade fått en drinkbiljett fanns det ytterligare en anledning att återkomma till montern senare under dagen. Dagen avslutades följaktligen med en after work där besökarna kunde hämta och njuta av sin drink på eftermiddagen. När after worken drog igång var det redan fullt i montern och så mycket folk att det knappt gick att komma in.

Vill du se vad vi har gjort tidigare tillsammans med Optimizely? Då kan du läsa mer om det här.

Välkommen att kontakta mig för mer information om innehållet på den här sidan

Claudia Savkovic Garripoli


Succé i Optimizely & Avensias monter med 600 besökare redan innan lunch

Platsplace

Svenska Mässan Gothia Towers, Göteborg

Typ av event

Mässa, Monterbyggnation

På det här eventet utförde vi följande tjänster

Koncept & design, LED-skärmar, Montersystem