Adapt söker redovisningsekonom
Adapt växer och vi söker nu en självgående och ansvarstagande redovisningsekonom med starkt intresse för digitalisering och automatisering inom ekonomi. Du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla och förbättra vår ekonomifunktion, och du erbjuds möjligheten att växa i rollen.
Om rollen:
Rollen är bred och du kommer bland annat att arbeta med:
- Löpande bokföring
- Hantera lön och lönefrågor
- Upprätta månads- och årsbokslut
- Löpande administration såsom avtalshantering, inköp och avlasta ledning
- Driva förbättringsprojekt och ta egna initiativ till effektiviseringar
Vi tror att du:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom redovisning eller liknande
- Har erfarenhet av Fortnox eller motsvarande affärsystem
- Är självgående och initiativrik med förmåga att driva egna förbättringsprojekt
- Har ett genuint intresse för teknik och automatisering inom ekonomiområdet
Du kommer att rapportera till ekonomiansvarig på bolaget och ha mycket eget ansvar. Vi erbjuder en hybrid arbetsplats där du själv kan välja att arbeta på kontoret eller hemifrån. Du kommer att ha stor frihet under ansvar och utrymme för egna initiativ och förbättringar på arbetsplatsen. Målen för rollen är att etablera en väl fungerande och i hög grad automatiserad ekonomifunktion. Du kommer att arbeta med att säkerställa att all ekonomisk administration utförs korrekt och i tid, samt utveckla och implementera effektiva rutiner för detta.
Vad vi erbjuder
Vi ger stort utrymme för eget ansvar, erbjuder flexibel arbetstid och möjligheten till distansarbete. Tjänsten utgår från Göteborg. Vi erbjuder en central arbetsplats vid Korsvägen i Göteborg med trevliga arbetskollegor.
Ansökan
Varmt välkommen att ansöka genom att skicka in ditt CV och ett kort brev om varför du vill arbeta på Adapt till ekonomi@adapt.se och ange “ansökan redovisningsekonom” i ämnesraden. Om du uppfyller kvalifikationerna och tror att du skulle passa in i vårt team, tveka inte att skicka in din ansökan idag.
Om oss:
Adapt har över 25 års erfarenhet av att skapa minnesvärda event, mässor och installationer. Våra tjänster sträcker sig globalt och anpassas efter varje kunds behov, från små entreprenörsbolag till stora internationella företag. Genom nära samarbeten och en passion för innovation hjälper vi våra kunder att förverkliga sina idéer, oavsett om det gäller liveevent, digitala upplevelser eller fasta installationer. Vår styrka ligger i att skapa smidiga projektflöden och att vara en pålitlig partner genom hela processen.